Dzisiaj imieniny obchodz±: Anatol, Atanazy, Afanazy, Longin, Longina, Walenty, Walter, Witomir, Zygmunt
02.05.2024.
Prawo miejscowe
Statut Gminy
Regulamin organizacyjny
Uchwa³y Rady Miejskiej
Protoko³y
Zarz±dzenia Burmistrza
Podatki i op³aty
Strategia rozwoju
Statut Uzdrowiska
 
Inwestycje
Tereny inwestycyjne
Przetargi
Zagospodarowanie przestrzenne
Ochrona ¶rodowiska
Wykaz danych o ¶rodowisku
 

















Wspieranie przedsiêbiorczo¶ci PDF Drukuj Email
25.01.2008.









Kultura jêzyka w biznesie
Savoir-vivre w biznesie
Czy w ma³ej firmie potrzebna jest etykieta biznesowa? Jak zachowywaæ siê wobec ró¿nic pozycji, wieku oraz p³ci? Do jakiego stopnia mo¿na sobie pozwoliæ na korzystanie z lu¼nej atmosfery i jak nie nadu¿ywaæ pozorów poufa³o¶ci? Odpowiedzi na te pytania znajduj± siê w najnowszym szkoleniu e-learning Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie”.
Powszechny brak kultury upewnia wielu z nas w przekonaniu, ¿e normy grzeczno¶ci przestaj± obowi±zywaæ. Coraz czê¶ciej mo¿na spotkaæ siê z pogl±dem, ¿e tylko osoby niezwa¿aj±ce na konwenanse, przebojowe, czy wrêcz aroganckie, maj± szansê na odniesienie sukcesu w ¿yciu zawodowym.
Nowe szkolenie e-learning Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie” u¶wiadamia, ¿e zasady grzeczno¶ci wci±¿ obowi±zuj±. – Stosowanie przyjêtych norm u³atwia wszystkim porozumiewanie siê i poruszanie w spo³eczeñstwie. Savoir-vivre'u nie nale¿y traktowaæ jak kuli u nogi, która utrudnia odniesienie sukcesu. W³a¶ciwe podej¶cie do savoir-vivre'u pomaga zbudowaæ pozytywny wizerunek i zdobyæ przewagê konkurencyjn± – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleñ w Akademii PARP.
Szkolenie „Savoir-vivre w biznesie” adresowane jest do mikro, ma³ych i ¶rednich firm. Stanowi praktyczny poradnik jak radziæ sobie w ¿yciu zawodowym ma³ej firmy. Zwraca uwagê na najwa¿niejsze i czêsto spotykane problemy z obszaru savoir-vivre w kontaktach zawodowych. Sk³ada siê z o¶miu modu³ów.
W pierwszych dwóch modu³ach szkolenia uczestnik poznaje savoir-vivre w realiach firmy. Odkrywa podstawowe normy grzeczno¶ci w biznesie, zasady precedencji, komunikowania siê miêdzy wspó³pracownikami, prze³o¿onymi i podw³adnymi.
– To  praktyczny poradnik zachowania w ¶wiecie ma³ej firmy, w typowych, ale te¿ trudnych sytuacjach, np. wobec uci±¿liwych kolegów z pracy – dodaje Aneta
Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
Pierwsze wra¿enie i umiejêtno¶æ nawi±zania kontaktu to podstawa sukcesu zawodowego. W³a¶ciwy strój, postawa, umiejêtno¶æ przedstawienia siê i przywitania
– to tylko pozornie ma³o znacz±ce aspekty naszej pracy. W module trzecim (Jak Ciê widz±, tak Ciê pisz±) i czwartym (Poznajmy siê) mo¿na przekonaæ siê, ¿e elementy te stanowi± podstawê tworzenia profesjonalnego wizerunku.
Dwa kolejne modu³y koncentruj± siê na sposobie prowadzenia rozmowy i kulturze jêzyka. To kluczowe umiejêtno¶ci dla skutecznej komunikacji, nawi±zywania kontaktu i budowania relacji.
Nie wszyscy wiedz±, ¿e zasady savoir-vivre’u obowi±zuj± tak¿e przy korzystaniu z nowych technologii. Dlatego modu³ siódmy szkolenia po¶wiêcono na zwi±zane z tym tematem zagadnienia, m. in. zasady netykiety.
W ostatnim, ósmym module uczestnicy zapoznaj± siê z zasadami przyjmowania go¶ci w firmie oraz organizowania spotkañ z klientami poza firm±.
„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 32 szkolenia m-learning (dostêpnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiêbiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planuj±ce rozpoczêcie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej mog± podj±æ bezp³atn± naukê. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci i wspó³finansowany ze ¶rodków UE w ramach Europejskiego Funduszu Spo³ecznego.
kontakt:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 0-801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)






Jest ju¿ dostêpna najnowsza edycja publikacji ,,Przedsiêbiorco! Skorzystaj!” wydanej przez Polsk± Agencjê Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
W najnowszej edycji informatora zawarto wiele przydatnych informacji dla przedsiêbiorców, którzy chc± rozwin±æ swój biznes. Dowiedz± siê Pañstwo z niej, jak krok po kroku skorzystaæ z ka¿dej us³ugi Krajowego Systemu Us³ug, jakie s± jej zalety i koszty. Przypominamy, ¿e wci±¿ dostêpnych jest wiele us³ug, z których przedsiêbiorcy mog± skorzystaæ bezp³atnie, poniewa¿ s± dofinansowane w 100%.
Osoby prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz± lub planuj±ce jej rozpoczêcie znajd± w publikacji wyczerpuj±cy opis us³ug dostêpnych w ramach KSU. Dowiedz± siê, jak korzystaæ z us³ugi oraz gdzie siê udaæ w celu jej uzyskania. Poznaj± tak¿e szczegó³y nt. standardu ¶wiadczenia us³ugi wg PARP. Dodatkowo, czytelnicy mog± zapoznaæ siê ze schematami u³atwiaj±cymi zrozumienie mechanizmu ¶wiadczenia us³ugi. 
Publikacja ,,Przedsiêbiorco! Skorzystaj!” dostêpna jest na stronie:
http://ksu.parp.gov.pl/res/pl/Baza_wiedzy/publikacje_dla_przedsiebiorcow/przedsiebiorco_skorzystaj2013.pdf
Krajowy System Us³ug (KSU) s³u¿y rozwojowi przedsiêbiorczo¶ci poprzez zapewnienie us³ug na najwy¿szym poziomie, interweniuj±c w obszarach, w których mechanizmy rynkowe nie s± jeszcze wystarczaj±co rozwiniête.
Us³ugi KSU skierowane s± do przedsiêbiorców i osób zamierzaj±cych rozpocz±æ dzia³alno¶æ gospodarcz±. System sk³ada siê z ponad 200 zarejestrowanych podmiotów, rozsianych po ca³ej Polsce.
Zachêcamy do zapoznania siê z szerok± ofert± Krajowego Systemu Us³ug:
http://ksu.parp.gov.pl/pl.






Efektywny e-learning dla MSP
Jak przedsiêbiorcy z mikro, ma³ych i ¶rednich firm mog± podnosiæ swoje kwalifikacje zawodowe i rozwijaæ w³asne przedsiêbiorstwa? Za pomoc± efektywnych szkoleñ
e-learning!
Efektywny e-learning dla MSP
Jak przedsiêbiorcy z mikro, ma³ych i ¶rednich firm mog± podnosiæ swoje kwalifikacje zawodowe i rozwijaæ w³asne przedsiêbiorstwa? Za pomoc± efektywnych szkoleñ e-learning! Czym w³a¶ciwie jest szkolenie? – Szkolenie to jedna z metod inwestowania w rozwój pracowników i rozwój firmy. Dobre szkolenie powinno byæ dopasowane do potrzeb przedsiêbiorstwa oraz jej kadry.
Powinno realizowaæ za³o¿one cele i najwa¿niejsze – musi byæ efektywne. Wykwalifikowana kadra to podstawa sukcesu firmy – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleñ w Akademii PARP.
Skutecznym sposobem na podnoszenie kwalifikacji zawodowych jest kszta³cenie przez Internet.
E-learning to sta³a, wysoka jako¶æ szkolenia. Wprowadzanie takiego rozwi±zania w firmie pozwala na spore oszczêdno¶ci. Pracownik przechodzi szkolenia w wolnych chwilach i bezpo¶rednio na swoim stanowisku, gdzie od razu mo¿e wprowadziæ do swojej pracy poznane przed chwil± wiadomo¶ci lub umiejêtno¶ci. Szkolenia e-learning s± te¿ efektywniejsze - mniej czasu spêdza siê na indywidualnej nauce przed komputerem ni¿ uczestnicz±c w tradycyjnych szkoleniach.
- Podczas szkolenia e-learning pracownik nie odrywa siê od swoich zajêæ. Moze przechodziæ dowoln± ilo¶æ razy trudniejsze partie materia³u. Ze szkolenia mo¿e skorzystaæ ponownie, aby przypomnieæ sobie lub zaktualizowaæ wybrane informacje – wyja¶nia Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
E-learning do dobra inwestycja. Jednak jej wdro¿enie mo¿e zwróciæ siê dopiero przy wiêkszej liczbie uczestników, np. w du¿ych przedsiêbiorstwach. Pracownicy ma³ych firm mog± uczyæ siê w Akademii PARP. To rozwi±zanie dla firm z sektora MSP, w których indywidualne wdra¿anie e-learningu mo¿e okazaæ siê nieop³acalne. Akademia PARP prowadzi biznesowe szkolenia e-learning przygotowane przez polskich ekspertów dla pracowników sektora mikro, ma³ych i ¶rednich firm.
Akademia PARP zapewnia przedsiêbiorcom i pracownikom z firm MSP bezp³atny dostêp do praktycznej wiedzy biznesowej, dostosowanej do polskich realiów. Wystarczy dostêp do Internetu, proste.


Wszystko, co chcieliby¶cie wiedzieæ o blended learning.

Kiedy¶ szkolenie mog³o odbyæ siê tylko wtedy, gdy trener i uczestnicy spotkali siê w jednym miejscu i o tej samej porze.Dzi¶ mo¿emy korzystaæ z ró¿nych metod przekazu wiedzy bez jednoczesnej obecno¶ci nauczyciela i ucznia. Tak± metod± jest blended learning,o którym wiêcej mo¿na dowiedzieæ siê w nowym szkoleniu online Akademii PARP. Blended learning,czyli szkolenia mieszane,oznacza integracjê ró¿nych form uczenia.Zwykle rozumie siê przez to po³±czenie tradycyjnego uczenia „w klasie” z uczeniem przez Internet. Na blended learning mog± sk³adaæ siê jednak bardzo ró¿ne formy szkoleniowe, np. szkolenie synchroniczne i asynchroniczne przez Internet, czy uczenie spo³eczno¶ciowe – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds.szkoleñ w Akademii PARP.
„Blended learning” to szkolenie adresowane do pracowników i przedsiêbiorców z MSP,równie¿ do samych trenerów. Ma na celu u¶wiadomienie uczestnikom, jak wa¿ne s± nowe metody organizacji uczenia. Tak by mo¿na by³o ³±czyæ naukê z prac±, stale podnosiæ kompetencje zawodowe i korzystaæ z do¶wiadczeñ kolegów. A dobrze wyszkolona kadra to jeden z warunków sukcesu firmy –dodaje Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP. Obecnie na portalu Akademii PARP udostêpniono cztery modu³y szkolenia „Blended learning”, w tym 3 modu³y elearning oraz 1 bêd±cy praktycznym wykorzystaniem metody WebQuest.Uczestnicy dowiedz± siê, czym jest blended learning. Zdobêd± umiejêtno¶æ zaplanowania i doboru metod szkolenia, a tak¿e dowiedz± siê czym jest uczenie spo³eczno¶ciowe. Pozosta³e modu³y szkolenia bêd± dostêpne jeszcze w listopadzie. Uczestnicy znajd± w nich wiadomo¶ci na temat przygotowania i doboru tre¶ci w szkoleniach. Nabêd± praktyczn± umiejêtno¶æ przygotowania materia³ów dydaktycznych do Internetu. Poznaj± metody przeprowadzania
szkoleñ i zaplanuj± w³asn± spo³eczno¶æ szkoleniow±.„Blended learning” to ju¿ 35 szkolenie Akademii PARP. Wszystkie szkolenia s± dostêpne pod adresem: www.akademiaparp.gov.pl.Wszyscy przedsiêbiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planuj±ce rozpoczêcie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej mog± podj±æ bezp³atn± naukê. Wiedza zdobyta w szkoleniach elearningowych potwierdzana jest certyfikatem. Wiêcej informacji:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 801444 MSP(czyli 801444677)

Ma³e firmy szkol± siê!
Dziêki uczestnictwie w szkoleniach polskie firmy MSP buduj± swoj± przewagê konkurencyjn± na rynku, a wykwalifikowani pracownicy zapewniaj± wymierne zyski.
Z badañ MillwardBrown SMG/KRC z 2012 roku wynika, Ŝe ponad 86 proc. ma³ych i ¶rednich firm w Polsce przeszkoli³o pracowników w ostatnich dwóch latach. Przedsiêbiorcy wysy³aj± swoich pracowników nie tylko na szkolenia obowi±zkowe, ale i podnosz±ce kompetencje zawodowe.
Najwiêcej w swój zespó³ inwestuj± ¶rednie firmy - az 98 proc. W¶ród ma³ych firm na szkolenia zdecydowa³o siê 80 proc. – Wiêksze firmy mog± sobie pozwoliæ na znaczne wydatki na politykê szkoleniow±. Mniejsze maj± ograniczone budzety i dotkliwiej odczuwaj± zmiany na rynku, dlatego nie zawsze ma³± firmê staæ na finansowanie szkoleñ dla pracowników – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleñ w Akademii PARP.
Jak zatem pracownicy ma³ych przedsiêbiorstw mog± doskonaliæ siê zawodowo? Odpowiedzi± mog± byæ szkolenia finansowane ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Spo³ecznego. Co pi±ta polska ma³a lub ¶rednia firma szkoli swoich pracowników dziêki dofinansowaniu z EFS. Pozostaje tylko pytanie – jak szukaæ odpowiednich szkoleñ, które pomog± w rozwoju pracowników i podnios± ich kwalifikacje zawodowe?
Idealnym rozwi±zaniem dla pracowników ma³ych firm s± szkolenia przez Internet. Duze firmy korzystaj± z nich juz od lat. E-learning jest m±dr± inwestycj±, jednak wdrozenie tej metody nauki moze zwróciæ siê dopiero przy wiêkszej liczbie uczestników, a wiêc w duzych przedsiêbiorstwach.
Pracownicy mniejszych firm mog± korzystaæ z projektów otwartych, np. z Akademii PARP, w której szkolenia dostosowane s± w³a¶nie do potrzeb ma³ych i ¶rednich firm.
E-learning powinien dawaæ wolno¶æ wyboru materia³u szkoleniowego. – Uczestnicy maj± mozliwo¶æ
tworzenia ¶ciezek edukacyjnych. Z wybranych modu³ów komponuj± w³asne szkolenia, udostêpniaj± je
znajomym lub wspó³pracownikom i ucz± siê wspólnie – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.
Internetowe szkolenia w Akademii PARP, dostêpne na portalu www.akademiaparp.gov.pl, podzielone
s± na piêæ zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarz±dzanie strategiczne i operacyjne,
umiejêtno¶ci menadzerskie i osobiste, marketing i sprzedaz oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu.
Wszyscy przedsiêbiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planuj±ce rozpoczêcie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej mog± podj±æ bezp³atn± naukê.
Wiêcej informacji:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)


Zarz±d Województwa Kujawsko-Pomorskiego informuje o mo¿liwo¶ci sk³adania za po¶rednictwem Stowarzyszenia Lokalna Grupa Dzia³ania Dorzecza Zg³owi±czki wniosków o przyznanie pomocy w ramach dzia³ania „Wdra¿anie lokalnych strategii rozwoju” dla operacji odpowiadaj±cych warunkom przyznania pomocy dla dzia³ania „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiêbiorstw” objêtego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Za³±czniki

 

Nowe szkolenie na wiosnê: „Umiejêtno¶ci interpersonalne”

Rok temu Akademia PARP uruchomi³a szkolenie z umiejêtno¶ci osobistych, a wiosn± 2012 zaprasza do rozwijania umiejêtno¶ci interpersonalnych. Akademia PARP ma dla Ciebie ca³± gar¶æ dobrych wiadomo¶ci!

Pierwsza dobra wiadomo¶æ: do poprawienia umiejêtno¶ci interpersonalnych potrzeba mniej samozaparcia ni¿ do zmiany diety, nauki tañca czy uprawiania sportu, opanowania nowego jêzyka
czy nawet sztuki origami.

Druga dobra wiadomo¶æ: w przeciwieñstwie do nauki origami, umiejêtno¶ci interpersonalne na pewno przydadz± Ci siê w pracy! Chyba ¿e pracujesz w jednoosobowej latarni morskiej, gdzie mo¿e byæ dok³adnie odwrotnie.

Trzecia dobra wiadomo¶æ: zdobywanie umiejêtno¶ci interpersonalnych to sama przyjemno¶æ, nawet je¶li nawi±zywanie kontaktów to dla Ciebie koszmar...

Czwarta dobra wiadomo¶æ: w Akademii PARP mo¿esz ju¿ korzystaæ ze wszystkich modu³ów szkolenia „Umiejêtno¶ci interpersonalne”. Dowiesz siê jak nawi±zywaæ kontakty, czym jest empatia
oraz asertywno¶æ. Nowe, w³a¶nie udostêpnione modu³y rozwijaj± umiejêtno¶ci komunikacji,
pracy zespo³owej oraz rozwi±zywania konfliktów

Pi±ta dobra wiadomo¶æ: to nie wszystko!. „Umiejêtno¶ci interpersonalne” to szkolenie blended,
dlatego w programie znajdzie siê dodatkowo modu³ Webquest, po¶wiêcony sztuce wypowiedzi
oraz opcjonalny warsztat umiejêtno¶ci komunikacyjnych.

Modu³y szkolenia:
Modu³ 1. Nawi±zanie kontaktu
Modu³ 2. Empatia
Modu³ 3. Asertywno¶æ
Modu³ 4. Komunikacja
Modu³ 5. Praca zespo³owa
Modu³ 6. Konflikt
Modu³ 7. Sztuka wypowiedzi. Webquest
Modu³ 8. Warsztat umiejêtno¶ci komunikacyjnych
 „Umiejêtno¶ci interpersonalne” to ju¿ 33. szkolenie e-learning na portalu szkoleniowym Akademii PARP. Akademia PARP zapewnia przedsiêbiorcom i pracownikom mikro, ma³ych i ¶rednich firm bezp³atny dostêp do praktycznej wiedzy biznesowej na ¶wiatowym poziome, dostosowanej do polskich realiów. Szkolenia Akademii PARP podzielone s± na  piêæ zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarz±dzanie strategiczne i operacyjne, umiejêtno¶ci menad¿erskie i osobiste, marketing i sprzeda¿
oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu.

Wiêcej informacji:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 801 444 MSP (czyli 801 444 677)

Umiejêtno¶ci interpersonalne teraz w Akademii PARP!

Znany psycholog Elliot Aronson  w jednej ze swoich ksi±¿ek napisa³: „Niewa¿ne,
sam czy w obecno¶ci innych, jeste¶ zawsze istot± spo³eczn±. Wiesz o tym, nawet nie¶wiadomie, ¿e jeste¶ czê¶ci± wiêkszej, interaktywnej sieci sk³adaj±cej siê z osób,
które kszta³tuj± twoje my¶li, uczucia i zachowanie”. Umiejêtno¶ci interpersonalne s± kluczowe w ¿yciu ka¿dego cz³owieka. Akademia PARP w³a¶nie udostêpni³a nowe szkolenie e-learningowe na ten temat.

Szkolenie internetowe Akademii PARP „Umiejêtno¶ci interpersonalne” obejmuje zagadnienia z zakresu nawi±zywania kontaktu, empatii, asertywno¶ci, komunikacji, pracy zespo³owej i konfliktu. – Tego typu umiejêtno¶ci nie uczy siê w szkole ani na studiach, wiêkszo¶æ z nich nabywamy sami,
poprzez do¶wiadczenie oraz obserwacjê zachowañ innych – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert
ds. szkoleñ w Akademii PARP. Szkolenie przedstawia umiejêtno¶ci przydatne w ¿yciu zawodowym,
ale z powodzeniem mo¿na wykorzystaæ je te¿ w ¿yciu codziennym.

Szkolenie sk³ada siê z sze¶ciu modu³ów e-learning oraz WebQuestu i warsztatu. Adresowane jest
do przedsiêbiorców i pracowników mikro, ma³ych i ¶rednich firm. Na portalu szkoleniowym www.akademiaparp.gov.pl znajduj± siê trzy pierwsze modu³y tego szkolenia. Kolejne bêd± dostêpne
w maju.

W pierwszym module uczestnicy dowiedz± siê jak nawi±zywaæ kontakty. Po jego ukoñczeniu przedsiêbiorcy bêd± umieli wyja¶niæ znaczenie nawi±zywania kontaktów interpersonalnych
oraz okre¶liæ, jakie czynniki sprzyjaj± udanej konwersacji, a jakie utrudniaj±.

Co to jest empatia? Czym empatia nie jest? Czy empatii mo¿na siê nauczyæ? Opowiedzi na te pytanie znajduj± siê w drugim module szkolenia „Umiejêtno¶ci interpersonalne”.

Asertywno¶æ to temat, który poruszono w trzecim module. Dziêki wiedzy zdobytej w tej czê¶ci szkolenia, uczestnicy nabêd± umiejêtno¶ci kszta³towania asertywnej postawy poprzez asertywne formu³owanie w³asnych my¶li i uczuæ oraz egzekwowania w³asnych praw.

Kolejne modu³y szkolenia on-line „Umiejêtno¶ci interpersonalne” Akademia PARP udostêpni w maju. Druga czê¶æ szkolenia bêdzie przestawiaæ zagadnienia z komunikacji, pracy zespo³owej oraz radzenia sobie z konfliktem.
„Umiejêtno¶ci interpersonalne” to ju¿ 33. szkolenie e-learning na portalu szkoleniowym Akademii PARP. Akademia PARP zapewnia przedsiêbiorcom i pracownikom mikro, ma³ych i ¶rednich firm bezp³atny dostêp do praktycznej wiedzy biznesowej na ¶wiatowym poziome, dostosowanej do polskich realiów. Szkolenia Akademii PARP podzielone s± na  piêæ zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarz±dzanie strategiczne i operacyjne, umiejêtno¶ci menad¿erskie i osobiste, marketing i sprzeda¿
oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu.

Wiêcej informacji:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 801 444 MSP (czyli 801 444 677)

Zorganizuj swoje biuro na co dzieñ! 
Szkolenie blended „Profesjonalny sekretariat”.

Czy wiesz jak zorganizowaæ spotkanie biznesowe, dobrze wypa¶æ w s³u¿bowym kontakcie z cudzoziemcami – osobistym, mailowym i telefonicznym? Mo¿e prowadzisz dzia³alno¶æ samodzielnie i nawa³ codziennych obowi±zków sprawia, ¿e masz ochotê wy³±czyæ ci±gle dzwoni±cy telefon albo zrzuciæ tê pracê na kogo¶ innego? A mo¿e po prostu... nudzisz siê, czekaj±c za nowe zajêcie w sekretariacie? Pierwsze szkolenie blended learning w portalu Akademii PARP „Profesjonalny sekretariat” to gratka dla wszystkich, którzy powinni doceniaæ porz±dek w organizacji biura, czyli pracowników sekretariatu, asystentów,
a nawet samych szefów!

Blended learning oznacza po³±czenie szkolenia e-learningowego i innych aktywno¶ci, w tym zajêæ stacjonarnych. W szkoleniu Akademii PARP „Profesjonalny sekretariat” znajdziesz sze¶æ modu³ów
e-learningowych, a dodatkowo modu³ pracy grupowej WebQuest i warsztat stacjonarny na koniec:

Modu³ 1. Nowoczesny sekretariat
Modu³ 2. Organizacja pracy sekretariatu
Modu³ 3. Komunikacja
Modu³ 4. Rozmowy telefoniczne
Modu³ 5. Korespondencja
Modu³ 6. Wizerunek w³asny w pracy
Modu³ 7. Jak dotrzeæ do informacji? Webquest
Modu³ 8. Jak przekazaæ informacje? Warsztat komunikacji

W trzech modu³ach (Komunikacja, Rozmowy telefoniczne i Korespondencja) znalaz³y siê lekcje
z elementami komunikacji w jêzyku angielskim. Uczestnicy, którzy ukoñcz± modu³y e-learningowe, mog± wzi±æ udzia³ w dodatkowych dwóch modu³ach. Modu³ siódmy jest oparty na nowoczesnej formie dydaktycznej - projektowym WebQue¶cie, doskonal±cym umiejêtno¶æ praktycznego wyszukiwania informacji w Internecie. Metoda WebQuest wykorzystuje pracê grupow±, ocenian± przez eksperta,
a tak¿e realizuje znakomit± zasadê efektywnego uczenia siebie poprzez uczenie innych. Modu³ ósmy
to stacjonarny warsztat w Warszawie s³u¿±cy budowie indywidualnych umiejêtno¶ci komunikacyjnych.

Praktyczne i potrzebne szkolenie „Profesjonalny sekretariat” polecamy nie tylko osobom zatrudnionym w sekretariatach i na stanowiskach asystenta/mened¿era biura. To ¶wietne szkolenie organizacyjne pomaga wprowadziæ porz±dek w korespondencji, obs³udze kontaktów i procesach administracyjnych na ka¿dym stanowisku biurowym!

 
Przyk³adowy ekran ze szkolenia "Profesjonalny sekretariat"

Akademia PARP to portal edukacyjny daj±cy nieograniczony dostêp do wiedzy biznesowej. 32 szkolenia on-line s± dostêpne na www.akademiaparp.gov.pl. Wszyscy pracownicy sektora MSP oraz osoby planuj±ce rozpoczêcie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej mog± podj±æ bezp³atn± naukê. Zdobyta wiedza potwierdzana jest certyfikatem.

Wiêcej informacji:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 0-801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)

Ekologia czy ekonomia?

Czy ma³e firmy powinny zwracaæ uwagê na dzia³ania proekologiczne? Czy firma mo¿e odnosiæ realne korzy¶ci z takich dzia³añ?

Nic bardziej nie zachêci ma³ych przedsiêbiorców do dzia³añ proekologicznych ni¿ ¶wiadomo¶æ,
¿e mog± na tym zyskaæ. Jak prowadziæ firmê i dbaæ o ¶rodowisko, aby uzyskaæ realne korzy¶ci? Mo¿na siê tego dowiedzieæ z nowego szkolenia internetowego w Akademii PARP „Ekologiczny biznes”. Szkolenie sk³ada siê z siedmiu modu³ów e-learning, modu³u webquest oraz warsztatowego.

- Ekologiczne prowadzenie biznesu stawia przed przedsiêbiorcami konkretne wymagania. Obecnie takie podej¶cie to nie tylko presja cywilizacyjna, ale tak¿e konkretne zapisy w prawie. Niestety wiele firm nadal nie wie, jak dzia³aæ na rzecz ochrony ¶rodowiska, a jednocze¶nie zaoszczêdziæ.
Dla wszystkich, którzy chc± siê dowiedzieæ jak obni¿yæ koszty zwi±zane z gospodarowaniem odpadami i zanieczyszczeniami w³a¶nie udostêpnili¶my nowe szkolenie „Ekologiczny biznes” – mówi
Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleñ Akademii PARP.

Dzia³ania ekologiczne mog± przynosiæ oszczêdno¶ci - przedsiêbiorstwo segreguj±ce odpady p³aci mniej za ich wywóz. Ten kto emituje mniej zanieczyszczeñ do ¶rodowiska, te¿ zap³aci mniej. Bycie ekologicznym to bycie ekonomicznym. Dba³o¶æ o zmniejszenie emisji odpadów do ¶rodowiska obni¿a koszty funkcjonowania przedsiêbiorstwa.

Wysokie koszty dostosowania siê do ekologicznego podej¶cia small biznesu to mit. - Wiele zachowañ pozornie ekologicznych czy b³êdów pope³nianych przez firmy, mo¿na unikn±æ. ¬le pojmowana oszczêdno¶æ czy niesprawne urz±dzenia powoduj±, ¿e koszty rosn±, podczas gdy rozwi±zania proekologiczne mog± przynosiæ oszczêdno¶ci – mówi Aneta Grzyb-Hejduk.

Szkolenie Akademii PARP „Ekologiczny biznes” skierowane jest do wszystkich firm, które chc± dowiedzieæ siê, jakie normy i regulacje ¶rodowiskowe je obowi±zuj±. Dostêpne s± ju¿ cztery pierwsze modu³y szkolenia. Z modu³u pierwszego dowiemy siê o podstawowych zagadnieniach zwi±zanych
z obowi±zkami firmy w zakresie ochrony ¶rodowiska. Jakie korzy¶ci mo¿e przynie¶æ proekologiczne prowadzenie przedsiêbiorstwa, to temat modu³u drugiego. Dowiemy siê tak¿e, jak budowaæ pozytywny wizerunek firmy oraz, jak pozyskaæ fundusze na cele ekologiczne.

Kolejny modu³ jest wa¿ny dla ka¿dej firmy, gdy¿ dotyczy gospodarki odpadami. Dowiemy siê,
jak w ¶wietle prawa segregowaæ i utylizowaæ odpady. Nauczymy siê, jak przygotowaæ plan gospodarowania i minimalizowania ich ilo¶ci, a tak¿e jak zbieraæ dokumentacjê i siê z niej rozliczaæ. Produkty i opakowania to temat modu³u czwartego.

Na portalu www.akademiaparp.gov.pl mo¿na podnosiæ kwalifikacje zawodowe, uczestnicz±c
w 32 szkoleniach w piêciu zakresach tematycznych: finansowo-prawnym, zarz±dzanie strategiczne
i operacyjne, umiejêtno¶ci mened¿erskie i osobiste, marketing i sprzeda¿ oraz wiedza ogólna
i otoczenie biznesu. Wszyscy przedsiêbiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planuj±ce rozpoczêcie w³asnej dzia³alno¶ci gospodarczej mog± podj±æ bezp³atn± naukê.

Wiêcej informacji:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ
Infolinia 801 444 MSP (czyli 801 444 677)


Kontakt:

www.akademiaparp.gov.pl

Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, w³±cz obs³ugê JavaScript w przegl±darce, by go zobaczyæ

 
« poprzedni artyku³   nastêpny artyku³ »
STRONA G£ÓWNA
 
Historia
Zarys dziejów
Monografia Brze¶cia Kujawskiego
Zas³u¿eni dla gminy
Ziemia Brzeska kolebk± polaków
Wieniec - zarys dziejów
Archeologia
Historia spo³eczno¶ci ¿ydowskiej
 
Herb
Flaga
Sztandar gminy
Pieczêcie
Hejna³
 
Kultura
Brzeskie Centrum Kultury
Biblioteka Publiczna
Rejestr instytucji kultury
Wiadomo¶ci z Grodu ...
Twórcy Ziemi Brzeskiej
Muzeum, wydawnictwo-Redecz Krukowy i okolice
 
Zabytki
Wykaz zabytków
Zespó³ Klasztorny Dominikanów
Ko¶ció³ Parafialny p.w. ¦wiêtego Stanis³awa Biskupa
Zamek Królewski
Ratusz Miejski
Mury Miejskie
Zespó³ pa³acowo-parkowy w Brzeziu
Zespó³ pa³acowo-parkowy w Wieñcu
 
Turystyka
Punkt Informacji Turystycznej
Sta³a ekspozycja archeologiczna
Baza noclegowa
Szlaki turystyczne
Szlak piastowski
Uzdrowisko Wieniec Zdrój
Mapy
Strategia rozwoju
 

Zespó³ Szkó³ Centrum Kszta³cenia Rolniczego
Szko³y i Przedszkola z terenu gminy
Gminny Klub Sportowy - £okietek
Tenis Ziemny w Brze¶ciu Kujawskim
Memoria³ Czes³awa Wasilewskiego
Klub Karate Tradycyjnego
Ochotnicze Stra¿e Po¿arne
Stowarzyszenie Lepsze ¯ycie
Chata futrzaka

                       
© Urz±d Miejski w Brze¶ciu Kujawskim 2000